Two highligts from the Philippines
 
När vi var på Panglao i Filippinerna passade vi på att besöka en grotta där man kunde simma. I taket hängde fladdermöss och en var på väg att flyga in i mitt ansikte när jag skulle gå ner i grottan, läskigt haha för dom flyger så jäkla snabbt! Hela upplevelsen med grottan var dock sjukt häftig. // When we were in Panglao, Philippines, we visited a cave where you could swim. In the roof there was bats hanging and one almost hit my face, haha. The whole experience however was really cool!
 
 
En dag for vi ut på en snorkeltur med en man och hans son. Redan klockan 5.30 var vi påväg ut och första biten fick vi vada ut till båten på grund av lågt tidvatten. Vi lyckades fånga soluppgången och dessutom se några delfiner som var ute och simmade (sista bilden, lite svårt att se haha men dom är där!). Det var så sjukt mysigt och vi såg sköldpaddor och massa fina fiskar. I vanliga fall brukar jag ju dyka, men att snorkla var också väldigt skoj och bra alternativ för de som inte vill lägga pengar på att dyka eller tycker det är läskigt.  
// One day we went on a snorkeling tour with a man and his son. Already at 5.30 we were heading out and managed to catch the sunrise. We saw some dolphins (the last picture, hard to see but they're there I promise haha!). We had a really good day and we saw som turtles and cool fish. Usually I go diving, but it was really nice to do some snorkeling and it is a good alternative if you don't wanna spend a lot of money or if you're afraid of diving. 
Natalie Midestad

Wow vilka händelser! Det är så roligt att hitta på saker när man är på resa <3

Svar: tack snälla! verkligen! :D kram
evelineinabox.blogg.se

Jonna

Åh vilka härliga bilder <33

Iselin Renée

Det så ut som fine opplevelser :)

Wanderlust by Jona

Alltså åh, båda grejerna såg ju helt magiska ut! Jag vill också! :D

maja söderberg

Grymma bilder <3

Svar: tack snälla <3
evelineinabox.blogg.se

MALIN

Wow! Ser fantastiskt ut! Kram

Flisan

Gud så härliga bilder :D

Julia Svensson

åh så himla fina bilder!

Johanna Utterberg

Så häftiga upplevelser :) Kram!

Anna

Wow vilka fina bilder! :)

Celine

Men så drömmigt! Vill verkligen dit någon gång!

Matilda Berlin

Men alltså WOW vad fina bilder!!
Har en fråga som jag verkligen skulle uppskatta om du kunde svara på =) Jag funderar på att åka iväg på semester i Augusti. Planen är egentligen Nya Zeeland (vet inte om du har varit där), vilket är en STOR dröm. Men 1. det är så långt dit vilket gör att jag måste säga ifrån mig av mitt enda sommarjobb, och 2. det ska ju vara vinter där då = lite mindre kul att lämna sommaren för det.
Alternativt ska vi åka någon annan stans, och då har jag kikat lite på Singapore. 1. det är kortare att resa, alltså kan jag jobba hela perioden och 2. det är billigare att flyga, men det är inte riktigt lika stor dröm.
(sorry för lång fråga), Vad skulle du rekommendera? Vad gör man i Singapore i Augusti? Värt att åka dit då? Hur är vädret? Vad ligger kostnader på? Blir det en okej resa eller kommer det bli svindyrt? =)
Kram <33

Svar: Absolut! Jag har inte varit i NZ, men vill jättegärna fara dit! Min tanke först var att fara dit nu när skolan slutar, men sen beslutade jag mig för att istället se mer av Asien och den kulturen. Nu går mina tankar istället kring att jag ska fara till Norge (typ Geiranger och Lofoten etc) då det ändå ska vara rätt likt NZ och sjuuukt fint + billigare! Men hur som helst, angående dina frågor om Singapore.
Jag rekommenderar verkligen att fara till Singapore, MEN, det är mer en 3-4 dagars tripp liksom. Det är sjuukt häftigt och jag ska göra en Singaporeguide så fort jag hunnit prova allt jag vill som du kan få kika på (kommer komma upp i maj någon gång).

I singapore kan man besöka en hel drös av saker, så som Gardens by the Bay (en konstgjord trädgård som ser lite ut som en avatarträdgård) där de har lightshows på kvällarna, samt är arkitekturen så sjukt häftig och det finns massor av god och billig mat! Man kan gå på michelinrestaurang för typ 90 kr. Vidare finns en botanisk trädgård som är supermysig, en tree-top-walk, massor av muséer, utomhusbio, grymt bra barer, massor av bra caféer, Universal Studios och massor av rooftops värda att besöka! Sen finns också en konstgjord ö som heter Sentosa där det finns stränder och beachclubs. Vidare finns marknader man kan besöka och Singaporianerna älskar att shoppa, så det finns stora köpcentrum överallt som man typ jämt går vilse i för dom är så stora ;).

Dock är det rätt dyrt att bo i Singapore och som sagt, efter några dagar tror jag nog ändå man känner sig rätt nöjd. Så min rekommendation skulle vara att fara till Singapore, sen ta sig vidare till Malaysia eller Indonesien (Bintan och Batam kan man nå med färja från Singapore och det tar bara nån timme). Man kan också fara till langkawi och sen ta färja till Koh Lipe som ligger i Thailand och som är en så sjuuukt mysig ö där man kan snorkla, dyka, äta middag på stranden, gå på bar på stranden, ja bara njuta helt enkelt. Brukar kallas Thailands maldiverna ;).

Vädret är alltid hyfsat bra i Singapore, jag vet att i Juli är det rätt varmt, fast det är det å andra sidan hela tiden, haha. Man får ofta inte sol hela dagen då det brukar komma en skur eller två, men det är rätt behagligt. Hoppas du fått lite inspiration nu! Jag kan säga att nu när jag bor i Singapore har jag besökt:
Malaysia: Tioman, Langkawi
Thailand: Koh Lipe, Koh Phi Phi
Indonesien: Bali, ska fara till Bintan snart
Filippinerna: Cebu, Bohol, Panglao (Palawan ska vara grymt det med och bara någon timme med flyg från Singapore).

Så för att avrunda, det är grymt att ha Singapore som bas och om du använder någon bra flygsökbas, typ momondo, gå det att hitta grymt bra priser vidare till närliggande ställen. Lycka till med reseplaneringen och stay updated! Kommer nämligen reseguider framöver. ;) KRAM
evelineinabox.blogg.se

BYSOFIA

GUUUD så härligt!!! KRAM

Linnéa

vad häftigt!:)

Felicia Karlström

Åh vad häftigt att ni fick se delfiner! :) Så avis!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress