How I study
 
Idag kilade vi runt i skolan och försökte hitta någonstans att plugga. Så plötsligt gick vi förbi ett litet rum som hade sackosäckar, en liten fläkt (det överlever man inte utan här ska ni veta), en tv, en pilatesboll och sköna bord som man placerar i famnen så kan man ha datorn på. Alltså wow det var såå najs! Såhär kan jag gärna sitta och plugga varje dag. En kille kom till och med in i rummet och la sig och sov i en av sackosäckarna, haha. Detta är något jag ska rekommendera KTH att införa. Ett plus är att man kan ta sig en liten träningsrunda med på pilatesbollen.
 
Eftermiddagen spenderades alltså där, drickandes kaffe och pluggandes, men blev mest OS faktiskt hehe för det var så spännande att följa herrarna och damernas sprint. Så synd att det inte räckte hela vägen, men damerna kämpade på så jäkla bra ändå!
 
Men när vi ändå är inne på det här med plugg tänkte jag visa vad jag brukar ha med mig när jag pluggar då jag ofta får frågor från blivande studenter vad man bör ha med sig till universitetet.
 
 
 
 
 
Dator - såklart. Älskar min lilla surface som är en kombo av dator och padda. Den är så flexibel och väger ingenting, plus att man kan skriva direkt på skärmen. Supersmidigt när man läser matte eller fysik och ska skriva formler. 
 
◊ Snyggt datafodral. Det säger väl sig självt att det blir roligare då? Haha.
 
En kalender. Är lite old fashion och kör på en fysisk kalender där jag kan färglägga olika saker. Tex använder jag gult för viktiga möten, orange för deadlines, blå för träning, rosa för roliga saker etc. Jag har allt i min lilla kalender, och ännu roligare blir det om den är fin, som den jag har med fina fjädrar på.
 
Överstrykningspennor i olika glada färger + bläckpennor i olika färger. Gör allt så mycket roligare. Man kan stryka över viktiga saker, eller skriva viktiga formler i knalliga färger. Man kommer lättare ihåg saker när dom är i en speciell färg. Färglägg i färger du gillar! Köp ett snyggt fodral och lägg dem i, jag har ett svart i läder.
 
Mellanmål. Något jag ÄLSKAR med Singapore är att frukten är så billig och på min skola har dom ett supermarket där de säljer färdigskuren frukt på burk. Det har blivit lite av mitt to-go-to mellanmål när jag börjar få en dipp på eftermiddagen. Finns allt från vattenmelon till ananas, vindruvor, papaya, you name it.
 
K A F F E. Okej, jag försöker att inte dricka så mycket och har faktiskt blivit duktigare på att dricka mindre, men en kopp om dagen tycker jag att jag är värd. Älskar känslan av att ha en kaffe i handen och sitta och läsa. Dock har det blivit många frappucinos här då det är rätt varmt varje dag.
 
Vatten. Det är typ det viktigaste alltså. Stay hydrated så är man fokuserad längre. Om den är snygg, som den jag köpt från skolan (NTU = Nanyang Tech. University) blir det extra roligt att dricka vatten, och att komma ihåg att dricka. Min flaska får ett plus då den även har temperaturskydd så vätskan håller temperaturen liite längre.
 
Glasögon. Japp, jag är en glasögonorm. Ser dåligt på långt håll dock, så jag behöver dom bara på föreläsningar och det är verkligen inte så farligt, mest irriterande att inte ha dom på föreläsningarna och det blir jobbigare att koncentrera sig för att huvudet blir trött. Men sen så är dom ju rätt snygga, så jag klagar inte så mycket, haha.
 
En hoodie. Det är galet vad kallt det är i föreläsningssalarna här. Utan en tjock tröja dör man efter typ en kvart. Som tur är har NTU så sjukt mycket snygg merch, så jag köpte en collegetröja som jag har på mig när man sitter på föreläsningar.
 
Brukar ni ha med något annat när ni pluggar?
maja söderberg

Ser ut som ett bra pluggställe!!

Svar: det var underbart!! kram
evelineinabox.blogg.se

Jonna Elb

verkar vara ett jätte bra pluggställe! <3

Svar: det var superduper! kramar
evelineinabox.blogg.se

ramona

Vilket bra pluggställe :) Sackosäckar (förmodligen felstavat) är ju så mysiga att sitta i. Hoppas du får en toppen dag :)

Svar: ja, det var riktigt härligt faktiskt! tack detsamma, kram <3
evelineinabox.blogg.se

Wanderlust by Jona

Alltså så bra studiemiljö! När jag pluggade i Australien hade de ett liknande rum i universitetsbiblioteket som jag hängde i typ hela tiden ;)

Wanderlust by Jona

Alltså så bra studiemiljö! När jag pluggade i Australien hade de ett liknande rum i universitetsbiblioteket som jag hängde i typ hela tiden ;)

Svar: ja, det är såå härligt! coolt med australien förresten! kramar
evelineinabox.blogg.se

Matilda Berlin

Nope, brukar köra på exakt samma koncept (minus glasögonen, haha). Jo förresten, hörlurar. Behöver musik på i bakgrunden för att kunna lägga fokus på rätt ställe =) Kram sötaste <33

Svar: haha jo, det är sant. Det har jag också ;) viktigt! kramar <3
evelineinabox.blogg.se

My

Men perfekta plugg-rummet ju!! :D Vill också äta något när jag pluggar, gärna frukt och nötter eller något :)

Svar: ja, det är så viktigt för att hålla motivationen, och hjärnan på topp! ;) kram
evelineinabox.blogg.se

Felicia Karlström

Åh vilket drömmigt pluggrum! Skulle alla universitet behöva ha! :)

Svar: ja det var riktigt mysigt faktiskt! :) kram
evelineinabox.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress