Look it's a new year
 
På nyårsafton var det min födelsedag och då passade vi på att sightsea lite i vår nya stad och att såklart äta massa god mat. Åt en riktigt god brunch på ett ställe som vi nu redan hunnit besöka två gånger, redan en stor favorit! Skriver mer om det en annan gång. Vi hann besöka Gardens by the Bay, ett stort köpcentrum i Marina Bay som hade en inomhuså där man till och med kunde hoppa ombord på en båt för att åka mellan de olika delarna av köpcentret. 
 
På nyårsdagen chillade vi mest och drog till Chinatown för att käka, varpå jag under natten blev matförgiftad så ni kan ju gissa vad jag gjorde igår.. På kvällen mådde jag dock bättre och då tog vi vårt pick och pack och for till Thailand för lite semester innan skolan börjar. Idag kom vi till Koh Phi Phi, vilket verkligen är en sån himla mysig ö. Dock är det högsäsong nu och jag har aldrig varit här under högsäsongen, så vi får väl se vad jag tycker efter denna visit, haha. Nu ska vi ut och äta mat. Kram på er!
 
On New Years Eve, which also happens to be my birthday (yeey) we went for some sightseeing in our new city and ate some really good food. One of the places I loved, I have to write more about it later. Furthermore we visited Gardens by the Bay, a shopping mall in Marina Bay with an indoor river where people could take the boat from one side of the mall to the other which was kinda cool. 
 
The day after was a chill day, we went for some food in Chinatown, where I got food poisoning, so I think you can guess what I did yesterday, haha. In the evening I felt better, so we went to Thailand for some vacation. Today we arrived at Koh Phi Phi which is a place I really love, but I have never been here during the high season. We'll see what I think of the place after this visit. Now we're heading out for some food. Xoxo. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress