YOUR NEXT DESTINATION - GREECE
Crete, aug 2017. 
 
Här kommer ett litet spin-off-inlägg. Jag har nämligen tänkt skriva om lite olika resemål som jag själv varit på och deras bästa, samt sämsta delar, men även lite om sådant som allmänt är bra att tänka på när man reser till dessa olika ställen. Några av de jag länder och områden denna kategori har ambitioner om att behandla är Grekland, Italien (främst norra delarna och Rom), Norge, Spanien, Ungern, Tyskland, Thailand, Indonesien, Jordanien och Israel. Men fler länder kommer läggas till såklart ;-).
 
I somras exempelvis fick jag ett otroligt craving efter att fara till Grekland då jag inte varit där sedan jag var sex år gammal. Med det så lyckades vi hitta ett par sista minuten biljetter till Kreta. Det var helt underbart ska ni veta! Grekisk sallad varje dag, tzatziki i mängder, åka moppe långa sträckor, bada i riktigt havsblått vatten, krypa in i grottor, samt besöka gamla ruiner och gå på utomhusbio. Jag har många saker att tipsa om från denna resa ska ni veta! Men detta får bli en liten mjukstart, så gör jag mer ordentliga inlägg senare med tips och bilder. 

This post is a spin-off.I am hereby launching the new category "Travel Guide". Here I will post guides and tips about different places in the world which I have visited. Some of the countries (usually a specific city) I intend to post guides about are Greece, Italy, Norway, Spain, Sweden, Hungary, Germany, Thailand, Indonesia, Jordania and Israel. But more will come as I travel more ;-).
 
This summer I had a major Greece craving since I haven't been there since I was six. We managed to find some last minute tickets and off we went to Crete. It was amazing! Lots of greek sallads, we went scooting, swimming in ocean blue water, crawled into caves and got to visit old ruins and went to outdoor cinema. I have som many things to tell you about from this trip, but this is kind of a soft start. I will post more later with tips and pictures. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress